Kun kahvi palaa pohjaan

 





keskiviikkona, marraskuuta 19, 2003

Varallisuus
-Terve terve.
- Hyvä, että sulla oli aikaa tälle kokoukselle.
- Joo. On tossa ollut vähän kiireitä.
- Kiirettä sitä itselläkin tuntuu piisaavan. Tavoite- ja tuloskeskustelut painaa päälle.
- ????
- Siis pitää keskustella ensi vuoden budjetista ja kaikesta siitä mistä pitää nipistää, jotta se ei olisi miinusmerkkinen.
- En mä tajua mistä sä puhut ...
- No, kai nyt teidän yksikössäkin käydään tuloskeskusteluja?
- Oli meillä eilen yksi kokous, jossa piti päättää tämän vuoden määrärahojen käytöstä.
- Siis käyttekö te marraskuussa vielä vuoden budjettia läpi?
- Joo. Piti löytää mahdollisimman paljon menoja, että saadaan meille ohjatut rahat menemään tämän vuoden puolella.
- Siis Mitä!!
- Niin. Mä tossa tilasin huvin vuoksi Macromedialta koko sen Studio 2004 MX paketin. Kattoo nyt jos mulle jää aikaa asentaa sitä koneelle. Sitten uusi läppärikin piti pistää tilaukseen. Tolla vuoden vanhalla prutkulla nyt ei enää kehtaa lähteä työhuoneesta ulos.
- Siis mitä vittua sä horiset? Saatana mä saan tehdä töitä iänikuisella muinaisjäänteellä, johon saatiin asennettua Flash 5 vuoden ruinaamisen jälkeen. Ensi viikolla saadaan Dreamweaver päivitettyä, kun siitä saatiin pari puoli-ilmaista lisenssiä taloon. Me joudutaan jopa saatana säästämään kopio- ja tulostuspapereissa, koska jokaista perkeleen penniä ... tai mikä vitun sentti sen nykyään on ... pitää venyttää.
- Ei meillä mitään tollasta ole.
- No, jumalauta meillä on! Ja me kaksi ollaan kuitenkin saman työnantajan leivissä ja meidän kummankin liksa tulee veronmaksajien pussista. Mä saan saatana kituuttaa jollakin epäinhimillisen huonolla räppänällä ja vääntää sillä jopa ääntäkin. Sulla on kolminkertaisella teholla varustettu läppäri ja et kehtaa kävellä se kainalossa työhuoneesta ulos. Voi kilin kullit sanon minä!
- Tasan ei käy onnen lahjat.
- Ei todellakaan. Varsinkaan sille perkeleen kusipäälle, joka on pistänyt meidän osaston asiat noin paskaan jamaan. Odotas vaan kun mä saan sen kiinni ...