Kun kahvi palaa pohjaan

 





maanantaina, tammikuuta 19, 2004

Janne : ATK-tuki Took My Baby Away


- No moi Janne täällä.
- Terve terve.
- Hei kuule milloinka sä tulet hoitamaan tämän mun koneen kondikseen?
- Mikäs siinä on vikana?
- No, suoraan sanottuna sen suurin vika on Microsoft Windows XP, mutta olisi kiva saada se edes päästämään ääntä itsestään ja tuottamaan PDF:ää Acrobatilla.
- Joo. Tota noin. Mä voisi ottaa sen tänne ylös ehkä ensi viikolla ...
- Ensi viikolla? Hei c'mon! Mä olen odottanut nyt kohta kaksi kuukautta, kun teidän piti tulla hoitamaan tää kuntoon tässä mun työpisteessä "ensi viikolla".
- Meillä on ollut nyt tässä vähän kiireitä.
- Joo. Mä ymmärrän erittäin hyvin, että nää Valtion palkkausysteemit ei anna mahdollisuuksia mihinkään laajamittaiseen ATK-tukeen, mutta on tää nyt vähän liikaa, että mä joudun vastaamaan tämän organisaation äänitiedostojen tuottamisesta ja ylläpitämisestä koneella, joka ei suostu päästämään pihaustakaan kaiuttimista taikka kuulokkeista.
- Toi juttu on nyt päässyt vähän unohtumaan.
- No, voi vittu! Mihin sulla nyt sitten on mennyt nää kaksi kuukautta?
- Voi kuule, kun mä joudun juoksemaan kaiken maailman omituisten ongelmien perässä paikasta A paikkaan B. Milloin on CD-asema kadoksissa, kun ei tiedetä sen olevan siinä tornissa eikä näytössä. Tai sitten muka selain on poistunut koneelta, kun ei osata palauttaa pikakuvakkeita työpöydälle, josta ne deletoitu.
- Joo. OK. Sorry. Kyllä mullakin aina välillä nuppi tutisee täällä.
- Mä tulen huomenna viemään sen sun koneen. Saat sen maanantaina viimeistään työpöydällesi takaisin.
- Onks toi lupaus? Viimeksi mun kone oli poissa vain vaivaiset kuusi viikkoa.
- Joo joo. Ei siinä tarvii kun asentaa se Windows uudestaan ja ohjelmat. Pikkujuttu.
- OK

Maanantaina sähköpostissa oli ilmoitus, että ATK-tuki (yksi henkilö) on sairaslomalla ja palaa sitten joskus. Ja kone on siellä "ylhäällä". Kerrankin kun olisi ihan oikeasti voinut vaikka tehdä vähän töitä.