Kun kahvi palaa pohjaan

 





keskiviikkona, tammikuuta 21, 2004

mea : Työmoraalista osa II


Aikaisemmin hämmästelin, miksei hankintatoimistoon lähettämiini 5 sähköpostiin reagoitu. Postit olin lähettänyt Outlookissa valmiina olevaan hankintatoimiston osoitteeseen. Koska sen tavaran nyt sattumalta tosiaan tarvitsin, tartuin vihdoin puhelimeen tiedustellakseni, missä mennään.

"Terve, Mea tässä, olen lähettänyt teille 5 sähköpostia tästä yhdestä tilauksesta, ja koska sillä alkoi olla kiire jo 3 viikkoa sitten, niin soittelen tässä, että mikä siinä mättelee?"
- "Niin tuota, mistähän sähköpostista sä nyt puhut. Siis kelle olet lähettänyt, mä en ainakaan ole mitään saanu?"
"Siihen teidän yhteiseen tilausosoitteeseen tietenkin. Mihin muualle, enhän mä edes tiedä, minkä nimisiä heeboja teillä siellä on, joten hyvää palvelua tuo, että on yhteinen osoite."
- "Yhteiseen osoitteeseen? Niinku mihin? Ei meillä mitään semmosta ole."
"No onhan teillä. Outlookissa, katso itse. Ollut jo vaikka kuinka kauan, sinnehän kaikki teidän tilaukset menee."
- "No ei ole meillä kyllä mitään tietoa tollasesta osoitteesta. Ei sitä kukaan lue, kun ei kukaan siitä mitään tiedäkään. Voisiksä lähettää sen tilaukses sisäpostissa?"
"Hetkinen, siis kukaan ei ole koskaan lukenut tilauksia postista, jonne ne virallista tietä lähetetään. Eikö yhtään huolestuta, että kuinka paljon siellä mahtaa olla tärkeitä hoitamattomia asioita."
-"No ei kuulu mulle, eihän niitä mulle o lähetetty. Jos sulla on kiire, niin lähetä sisäpostissa."
"Olisko mitään järkeä pyytää poistamaan sellainen sähköpostiosoite, jota kukaan ei lue ja jonne kuitenkin tilaukset lähetetään. "
-"No ei kuulu mulle. Olisko sulla jotain tärkeetä?"
"No oli. Unohda koko juttu, hoidan sen itse. Mutta teinä kuitenkin tarkistaisin, mitä muut olisivat halunneet tilata."

Herää kysymys, että onko kaikki pyydetty tarpeellista ollutkaan, jos muutamaan vuoteen kukaan ei ole huomannut jääneensä ilman pyytämäänsä tavaraa. Toisaalta, olisikohan tiedonkulussa jotain viilattavaa. Kolmaalta, josko tämä onkin ovela tapa säästää materiaalikuluissa.