Kun kahvi palaa pohjaan

 

Kahvilla



Painomusteiset

Työmiehen päiväkirja
Nyt säästetään
Kahvitauolla
Onnistuiko vappu?
Siitä puhe mistä ei puute
Ensimmäinen päivä
Hyvää joulua, viimeisen kerran
Startegiset kehittämisalueet
Arki palaa pohjaan
Toivakan Energian säästökampanja

Pölyttyneet

toukokuuta 2003
kesäkuuta 2003
heinäkuuta 2003
elokuuta 2003
syyskuuta 2003
lokakuuta 2003
marraskuuta 2003
joulukuuta 2003
tammikuuta 2004
helmikuuta 2004
maaliskuuta 2004
huhtikuuta 2004
toukokuuta 2004
syyskuuta 2004
joulukuuta 2004
tammikuuta 2005
helmikuuta 2005
toukokuuta 2005
kesäkuuta 2005
heinäkuuta 2005
elokuuta 2005
syyskuuta 2005
lokakuuta 2005
joulukuuta 2005
tammikuuta 2006
helmikuuta 2006
maaliskuuta 2006
huhtikuuta 2006
toukokuuta 2006
kesäkuuta 2006
elokuuta 2006
lokakuuta 2006
joulukuuta 2006
tammikuuta 2007
helmikuuta 2007
toukokuuta 2007
kesäkuuta 2007
syyskuuta 2007
toukokuuta 2008

Krediitit

Powered by: Blogger





perjantaina, helmikuuta 18, 2005

Asiakas O. N. Aina Oikeasssa

Asiakaspalvelija K. Iltti vastaa puhelimeen, johon asiakas Mulle H. Eti vuolaasti ja äänekkäästi esittää asiansa. Tai ei esitä, hän vaatii palvelua. Hän haluaa tilattavan itselleen lainaksi sen saman kirjan, jonka viime vuonna tilasimme asiakas Toinen V. Aikealle ja se oli sininen. Muita tietoja asiakas Etillä ei ole antaa paitsi hän muistaa, että johtaja Kolmas T. Umpelo oli sitä silloin asiakas V. Aikealle suositellut ja hän, asiakas Mulle H. Eti kuuli, että siitä voisi olla hyötyä hänen ongelmassaan. Että voisiko sen siis saada. Sen sinisen. Pian.

Eihän asiakaspalvelija K. Iltillä tietenkään olekaan mennyt vuoden aikana käsien läpi kuin pari tuhatta erilaista pyyntöä, että tottahan hän nyt sen sinisen muistaa, sillä asiakaspalvelijoillahan on ihan oma muistijärjestelmänsä, jolla on jotain tekemistä sen kanssa, että jos on oikein hankala ja epäselkeä asiakas, jonka asia vaatii kohtuuttomasti päänvaivaa ja aikaa ja viittä eri ihmistä kahdeksan päivää ja mieluummin kaksoispyhänä töihin tulemista iltayhdeksän jälkeen, niin se jää jotenkin mieleen. Tästä Asiakas H. Ankala vetäisee johtopäätöksen, että hän on merkittävä ihminen, hyvä ja näppärä asiakas, itse asiassa ainoa asiakas ja jatkaa valitsemallaan linjalla. Koska pohjimmiltaan hän on Hyvä I.H. Minen, joka ajattelee aina muiden parasta, vähentää turhien ja laiskistavien kahvitaukojen pituutta, laittaa kiven kenkään, ettei vaan muut asiat pääse vaivaamaan, hoitaa työllisyyden kuntoon ja järjestää aivohumppaa tylstyneille palvelijoille sekä ratkaisee heidän vapaa-ajan ongelmansa.

Ai niin, sitähän asiakaspalvelija ei tarvitse.